فیلم «گلادیاتور ۲» به کارگردانی ریدلی اسکات ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ (۲ آذر ۱۴۰۳)‌ روی پرده‌های سینما خواهد رفت و باید منتظر ماند و دید آیا اسکات باز هم یک شاهکار خاطره انگیز خلق کرده است یا نه.

به بهانه انتشار اولین تصاویر رسمی «گلادیاتور ۲»؛ آیا یک شاهکار خاطره‌انگیز تکرار می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، طی روزهای گذشته عکس های تازه ای از فیلم جدید ریدلی اسکات یعنی «گلادیاتور ۲» منتشر شد و علاقمندان به این فیلم را بیش از پیش برای تماشای این اثر مشتاق کرد. «گلادیاتور» فیلمی تاریخی حماسی محصول سال ۲۰۰۰ به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی دیوید فرانزونی، جان لوگان و ویلیام نیکلسون است پس از اینکه کومودوس پدرش، امپراتور مارکوس آئورلیوس را به قتل رساند و تاج‌وتخت را تصاحب کرد، او مورد خیانت قرار می‌گیرد. ماکسیموس به بردگی تقلیل می‌یابد و به یک گلادیاتور تبدیل می‌شود. او برای انتقام از قتل خانواده‌اش و امپراتور، در صحنه‌های مبارزه به محبوبیت بالایی دست می‌یابد.

فیلمنامه این فیلم که در ابتدا توسط فرانزونی نوشته شده بود، توسط دریم‌ورکس خریداری شد و اسکات برای کارگردانی فیلم قرارداد امضا کرد. مراحل تصویربرداری اصلی در ژانویهٔ ۱۹۹۹، قبل از تکمیل فیلم‌نامه آغاز شد و در مهٔ همان سال، با صحنه‌هایی از روم باستان که طی نوزده هفته در مالت فیلم‌برداری شده بود، به پایان رسید.

این فیلم اول ماه می سال ۲۰۰۰  در  لس انجلس به نمایش درآمد و ۵ روز بعد در سینماهای ایالات متحده اکران شد و با فروشی بیش از ۴۵۰ میلیون دلار در جهان توانست دومین فیلم پرفروش همان سال شود. «گلادیاتور» با بازی راسل کرو در ۲۰۰۱ موفق به دریافت جوایز بسیاری از جمله اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول، بهترین جلوه‌های تصویری و بهترین طراحی لباس و … شد.

به بهانه انتشار اولین تصاویر رسمی «گلادیاتور ۲»؛ آیا یک شاهکار خاطره‌انگیز تکرار می‌شود؟

پس از دو دهه، ریدلی اسکات تصمیم گرفت تا دنباله‌ای برای شاهکارش بسازد. درامی تاریخی حماسی که داستان آن سال‌ها پس از قسمت اول (حدود سال ۲۰۰ پس از میلاد) یعنی در سال‌های پس از اینکه ماکسیموس (راسل کرو) جان خود را برای برهم زدن رهبری امپراتوری روم داد، آغاز می‌شود. مسکال نقش لوسیوس را بازی می کند که آخرین بار به عنوان پسر جوان لوسیلا، نجیب زاده نیلسن از فیلم اصلی دیده شد. در واقع شخصیت اصلی جدید لوسیوس نام دارد که برادرزاده دشمن کومودوس (واکین فینیکس) و پسر لوسیلا (کانی نیلسن) خواهد بود. این فیلم توسط دیوید اسکارپا نوشته شد و دنزل واشینگتن، پل مسکال، پدرو پاسکال، جوزف کوئین، فرد هچینگر، می قلماوی، کانی نیلسن، درک جاکوبی، پیتر منسا، مت لوکاس، می قلماوی، تیم مک‌اینرنی در آن بازی می کنند. این فیلم به‌وسیلهٔ اسکات فری پروداکشنز برای پارامونت پیکچرز و یونیورسال پیکچرز تهیه شده است.

به بهانه انتشار اولین تصاویر رسمی «گلادیاتور ۲»؛ آیا یک شاهکار خاطره‌انگیز تکرار می‌شود؟

اما یکی از اتفاقات جذاب «گلادیاتور ۲» حضور دنزل واشینگتن در این فیلم است که احتمالاً نقش مردی را بازی کند که پل مسکال را برای نبرد گلادیاتوری آموزش می‌دهد. ریدلی اسکات پیش تر درباره شخصیت واشینگتن در این فیلم فاش کرده بود که مشاغلی از گلادیاتورها وجود داشت که اگر زنده می ماندند می توانستند آزادی خود را به دست آورند. او با علامت هایی بر روی سینه اش به عنوان برده ثبت شده است. اما اکنون او مرد ثروتمندی است که هنوز کینه ای از قدیم دارد. این یک پیش فرض جذاب برای شخصیت «گلادیاتور ۲» است، زیرا او یکی از اعضای شهروند آزاد رم خواهد بود، اما با وحشیگری و خلق و خوی خشونت آمیز که مختص یک گلادیاتور است.

به بهانه انتشار اولین تصاویر رسمی «گلادیاتور ۲»؛ آیا یک شاهکار خاطره‌انگیز تکرار می‌شود؟

حالا واشینگتن که اخیراً بازی در این فیلم را به پایان رسانده در حاشیه جشنواره فیلم آمریکن بلک در فلوریدا خبری داد که طرفدارانش را نگران کرد. این بازیگر برنده اسکار درباره برنامه‌های کاری آینده‌اش گفته؛ اتفاقاتی که برای من از نظر حرفه‌ای پشت دوربین در حال وقوع است به اندازه مقابل دوربین اهمیت دارد. فکر می‌کنم زمان کم و کمتری در مقابل دوربین خواهم گذراند.

او در بخشی از این گفت‌وگو از تجربه تهیه‌کنندگی و همکاری با فرزندانش در «درس پیانو» (The Piano Lesson) نتفلیکس می‌گوید. این فیلم را مالکم واشینگتن پسر او نوشته و کارگردانی کرده و جان دیوید واشینگتن پسر دیگرش در آن بازی کرده در حالی که دخترش کاتیا واشینگتن تهیه‌کننده پروژه است. دنزل واشینگتن به شوخی می‌گوید: پس از گذراندن دو هفته، به خانه رفتم. فکر می‌کردم هیچ کاری نیست که بکنم، فقط اسباب زحمت هستم.

واشینگتن بهار سال گذشته نیز در مصاحبه با «اینترتینمنت تونایت» از بازنشستگی در آینده نزدیک گفته و تأکید کرده بود که به چندگانه «تسویه‌گر» (The Equalizer) برنمی‌گردد: اینجا برای من پایان است. شاید پایان چندگانه نباشد، شاید یک فیلم دیگر بسازند، اما برای من تمام است. او اضافه کرده بود: من در خزان بازیگری خود هستم. اگر راستش را بخواهید، به دنبال کارهای دیگری هستم. بنابراین در مورد بازیگری، باید یک نقش به‌شدت چالش‌برانگیز باشد تا مجذوبم کند.

به بهانه انتشار اولین تصاویر رسمی «گلادیاتور ۲»؛ آیا یک شاهکار خاطره‌انگیز تکرار می‌شود؟

فیلم «گلادیاتور ۲» در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ (۲ آذر ۱۴۰۳)‌ روی پرده‌های سینما خواهد رفت و باید منتظر ماند و دید آیا ریدلی اسکات باز هم یک شاهکار خاطره انگیز خلق کرده است یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.